Forum

Nieuwste vragen

weideschaduwwants

Jeanette, alweer mijn dank voor je reactie en verwijzingen. Ik heb bij blindwantsen gekeken, dat zijn er nogal wat. Ook heb ik de weideschaduwwantsenwaarnemingen gezien. Ontevreden over de foto's ben ik vanmiddag op zoek gegaan naar boerenwormkruid. Gevonden bij de spoorbaan, langs fietspad. Opnieuw...

welke wants kan dit zijn ?

Vanmorgen aangetroffen in een sportpark op boerenwormkruid.Opvallend vind ik het lichter gekleurd driehoekje net onder het halsschild. Met de Veldgids 1 kom ik er niet uit.Overigens excuses voor de matige foto's. Het beestje was te snel verdwenen.

wat is dit voor plant@

in de tuin van mijn buurvrouw staan enkele merkwaardige bollen met vele donker rode zaadjes,de bol is zo groot als een tennisbal en de steel is stevig rond,glad en wit!Wie weet wat voor soort plant dit is?

Nimf van ........ ?

Met een schepnetje uit een poeltje gehaald met krabbescheer en andere waterplanten in een parkje in de stad Groningen, 1 cm. lang. Is het een nimf van een libel of juffer? HEddie

Welke stuifzwam?

Deze stuifzwammen trof ik 20 sept. aan in boswachterij De Elzen in Dordrecht.Het lijkt wel of er een explosie heeft plaats gevonden. Met zulke openingen heb ik ze nog nergens aangetroffen. Na lang zoeken vermoed ik dat de het Melige bovist (Bovista aestivalis) is. Klopt dat?...