Forum

Nieuwste vragen

Gazon in de winter.

Een vraag voor de graskenners: Wat betekent het dat ons gazon in de winter altijd hobbelig wordt, terwijl het gras uitdunt, zodat je de aarde tossen de grassprieten door ziet, zoals op bijgaande foto? Is een of ander beest de schuldige?

Spreeuwen

Ik had heel lang geen spreeuwen meer gezien in mijn omgeving. Woensdagavond streken er ineens een paar honderd neer in de coniferen van een aangrenzende tuin. Een heel spektakel, ik nam het geluid nog op. Jaren geleden deden spreeuwen dat op een andere plek in mijn woonplaats, daar kwamen ...

Welke roofvogel

Welke roofvogel is dit ? ik kom niet verder als wespendief,een buizerd is het niet denk ik, gezien de dwars tekening in de borstveren .

einde TV-programma Groen Licht?!?!

Dit zeer leuke en vooral informatieve programma Groen Licht heeft blijkbaar op 11-12-2017 zijn laaste uitzending gehad.Ik probeerde dit terug te kijken op NPO-start of hun eigen website maar die laatste aflevering-video doet het maar niet. Alleen tot die van 4 december.Maar goed... even de betreffen...

Fopzwam ?

Ik denk dat dit een tweekleurige fopzwam is. Zou dat kunnen kloppen. Dennenbos, hoed beige/bruin, lamellem lila/paars. 3-nov-2017

Koolmeisjes

Deze winter hebben we totaal geen koolmeisjes in de tuin en de pinda's op tafel blijven onaangeroerd. Afgelopen jaren volop koolmeisjes en andere vogeltjes. Is hier een verklaring voor ? We hebben wel een enorme windmolen op 385m gekregen. Zou dit van invloed kunnen zijn? Afgelopen voorjaar hadden w...