Forum

Nieuwste vragen

welke spin is dit ?

Aangetroffen op grote brandnetel langs houtsnipperpad nabij sloot. Een opvallend geelgroen "lijf"; voor ik een betere foto kon maken, was het spinnetje gevlogen (figuurlijk dan).

een boktor ?

Vanmiddag aangetroffen op rietblad (denk ik) naast houtsnipperpad naast sloot. Antennes en bouw doen me denken aan een boktor, maar wat er onder de dekschilden uitsteekt, kan ik niet plaatsen (en zie ik ook niet zo gauw terug op de EIS determinatietabel); (misschien toch maar het boktorrengidsje aan...

Zwaluwnesten

Kunnen jullie vogelvriendelijke campings bekend maken in jullie programma.tijdens mijn vakantie in Frankrijk zag ik dat nestjes verwijderd werden, hier werd ik erg verdrietig van

moerasbloem?

witte mooie bloem.Stengel in het water,puntige bladeren. Een paar weken hing deze bloem boven mijn moerasje. Ik kon hem helaas niet goed fotograferen. Maar ik heb wel van hem genoten. Nog bedankt voor het antwoord van Kruipend Zenegroen.

Wat voor een Insect is dit?

Vanochtend, 9 mei 2018, zag ik op het station in Eindhoven een insect. Zie bijlage voor een foto van dit insect, voor mij een bijzondere verschijning. Is dat zo en wat is het?Met vriendelijke groeten,Jan van Vlerken

orchis ?

Vlakbij het water in mijn vijver zag ik tot mijn stomme verbazing een orchidee. Tenminste , dat denk ik. Hij is hardblauw. Deze kleur vind ik niet terug bij google afbeeldingen. (of ik zoek niet goed genoeg)