Forum

Nieuwste vragen

vlinders

Ik heb zowel een daktuin als een gewone tuin bij mijn huis. OP het dak staan grote planten met Butleia voor vlinders als ruikende rozen. Er vliegen minder vlinders op het dak. In de tuin veel, dagpauwoog witjes .Is dat toeval of de warmte blijft beter in de tuin hangen ? francine

Welke sprinkhaan of krekel is dit?

Vorige week zag en fotografeerde ik in een natuurreservaat in Noordwest Italië (Adelasia) deze sprinkhaan of krekel. In de veldgidsen en op internet heb ik tot nu toe niet kunnen ontdekken om welke soort het gaat. Weet iemand hoe dit mooie beestje heet?

water

Hoeveel water is er nodig voor een grasveld, c.q. redelijk onderhouden gazonnetje, van ca. 10 m2, om de hoeveelheid water die "vandaag", dus bij de huidige temperatuur, verdamp te compenseren ?

Vlinder ??

Op mijn rondzwerven in het Mepperdennedbos kwam ik deze vlinder tegen. Gezocht maar tot nu toe geen plaatje gevonden welke vlinder dit zou zijn. Wie weet welke vlinder dit is.

Vlinder ??

Op mijn rondzwerven in het Mepperdennedbos kwam ik deze vlinder tegen. Gezocht maar tot nu toe geen plaatje gevonden welke vlinder dit zou zijn. Wie weet welke vlinder dit is.

Dodo hommels?

Hoi allen.Of het ligt aan mij maar het lijkt er op dat ik dit jaar veel meer dode hommels zie liggen op straat dan andere jaren. Veelal liggen ze ook op de grond te draaien en proberen op te vliegen wat maar niet lukt.Zou het te maken kunnen hebben dat ze te weinig vocht naar binnen krijgen met deze...

Zwarte muis

Toen wij op bezoek waren bij de kinderen zei onze schoonzoon dat hij op de vliering een zwarte muis had gevangen.Bestaan er zwarte muizen?