Wat voor vogel is dit?
Wat voor vogel is dit?
Wat voor vogel is dit?
Vorige week ontdekte ik op ern teak tafeltje in de tuin alle maal lopende herl kleine beestjes, ze lopen alleen maar rondjes later ook op de rotan stoelen. Ik zie ze ook op de pachysandra en op de grond lopen, echt heel veel. We hebben ze georibeerd weg te spuiten met water. Maar er lopen er nu nog ...
Deze micro zat op een eikenboom op Kampina. Zou het een Endothenia gentianaeana kunnen zijn?
Dit vond ik op een blad in de vlindertuin. Ik denk dat het iets van een Sprinkhaan is, maar zeker weten doe ik het ook niet.
Deze bladwesp vond ik in een vlindertuin. Maar ik kan er geen naam op plakken, want hij is het telkens net niet. Maand juni.
Waargenomen op 17 aug. In Dordrecht op Heelblaadjes - Pulicaria dysenterica. Wie heeft er van die mooie paarse ogen?
16 augustus 2018 gezien bij Kornwerderzand. Is dit een hybride eend?
Op een wat oudere seringenboom zitten op de stam bij een barst allemaal hoornaars en ze vliegen ook rond in die buurt, misschien wachtend op hun beurt. We hebben dit niet eerder gezien dat ze zo lang op een boom blijven zitten. Wat doen ze daar? Drinken ze het sap van deze boom en waarom dan niet op...
Onze blauwe druiven doen het door de warme zomer heel goed. Zoals elk jaar komen we niet toe aan oogsten, omdat de merels ze komen jatten.... ????.We zien dit jaar veel sterker dan andere jaren de Merels 'waggelen' over de grond, wazig kijkend zich niet verplaatsen als je naar ze toe komt.... En nu ...