Vogel
Ik zag wel 40 van deze vogels aan de IJssel in Deventer ter hoogte van het pontje.
Is het een trekvogel.
Ik zag wel 40 van deze vogels aan de IJssel in Deventer ter hoogte van het pontje.
Is het een trekvogel.
's-morgens zie ik in onze tuin een vogel welke ik niet kan herkennen en ook in het vogelboek niet vind.Hij komt eigenlijk iedere morgen in onze tuin en vangt insecten uit ons gazon, zodra hij me ziet vliegt hij weg en verbergt zich in onze conifeer.Helaas had ik mijn fototoestel niet op een statief...
Wie weet wat dit is?
Deze lijkt erg veel op de oranje wortelboorder. Is dit een variant? Gevonden tegen een warme muur in Barneveld.
Wat is het ontzettend moeilijk om de nachtvlinders te determineren. Vaak lijken ze niet echt op de foto's. Maar zou dit de gewone spikkelspanner kunnen zijn ?
Zou deze micro, gewoon hier in Nederland, een Paraswammerdamia albicapitella kunnen zijn?
Zou dit de Crambus pascuella kunnen zijn of de crambus silvella? Wat denken jullie?
Zou deze micro een kleine Zwartwitmot kunnen zijn? Of wat zou het anders kunnen zijn?
Wat is dit voor soort, en is het giftig als het groter wordt?noord Turkije, berggebied. Lengte misschien 15 cm. Grappige tekening op de kop, die ik bij eerdere slangen nooit heb gezien. 25-8-2018