Wat is dit voor een insect
Vandaag gefotografeerd in een bos in Tilburg. Het is een klein beestje
Vandaag gefotografeerd in een bos in Tilburg. Het is een klein beestje
nog een foto
paddenstoel waargenomen bij een dennenbos, deze heeft buisjes aan de onderkant, misschien een boleetsoort maar welke?
Ik moet mijn excuus maken. Omdat ik begon te twijfelen, ben ik teruggegaan naar de plek van mijn eerder genoemde vondst. Heb nu een exemplaar losgetrokken en omgekeerd en nu blijkt: de kleur van de lamellen is zwart en er zit toch iets van een ring aan de witte steel.
Vanmorgen stuitte ik in de berm van een wandelpad (veengrond) op een bundel enorme zwammen. D grootste was bijna 40 cm in diam. In mijn veldgids komt deze niet voor. De lamellen zijn wit, evenals de (gladde) steel.
In midden Friesland vandaag gefotografeerd, de boom is al zo geel.is het een es?dank voor het meedenken, Jeanet
Zojuist plaatste ik een vraag over wantsen. In een hoek van een andere foto zat ook een insect dat op een wants lijkt. Dezelfde vraag: wie kan me helpen bij de determinatie?
Vanmiddag fotografeerde ik in een natuurgebiedje in de Krimpenerwaard deze wantsen (of zijn het geen wantsen?) Wie kan mij helpen aan de soortnaam?
Gefotografeerd in de tuin.Ik kom uit op een Bosbandzweefvlieg. Zou het deze kunnen zijn?mvg