Wat voor insect is dit?
Eerst excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's maar ik hoop dat het toch voldoende duidelijk is. Deze foto is gemaakt in de Kampina, Oisterwijk. Ze kwamen uit een holletje in de grond.
Eerst excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's maar ik hoop dat het toch voldoende duidelijk is. Deze foto is gemaakt in de Kampina, Oisterwijk. Ze kwamen uit een holletje in de grond.
Foto is gemaakt gisteren in de Elzas
Ik heb geen detailfoto .
Kan het de vingerhelmbloem zijn?
groetjes Marjan
Afgelopen week trof ik tussen het mos (pad aan rand hei, langs dennenbos op het Dwingelderveld) een heel stel schilden van (mest?)kevers aan. Ik ken wel het verschijnsel smidse van lijsters die daar slakken achterlaten, maar zoiets met kevers heb ik niet eerder gezien. Welk dier zou dit gedaan kunne...
Aangetroffen in een duinbos, tussen sneeuwklokjes, op 23 maart 2019Waterbos (ZH)
hallo ii wil graag een filmpje opgeven voor zelf geschoten hoe doe ik dit (via de telefoon)
Wat is dit voor soort lieveheersbeestje?
Welke rups is dit, zat op de gele toorts
Al geruime tijd kom ik vreemde ringetjes tegen op de schilden van Lieveheersbeestjes, zoals bij dit Zevenstippelig lieveheersbeestje Coccinella septempunctata. Ze lijken wel op siliconendruppels bij verf. Kent iemand dit verschijnsel of waardoor dit wordt veroorzaakt?
voor in de tuin staat een afgezaagde berkenstam en daarin heb ik 2 jaar geleden een vetplantje gezet. Nu zag ik vanochtend allemaal kleine paddenstoeltjes, die de vetplant bijna verdrongen. Wat zijn dit voor zwammetjes? Horen ze specifiek bij de berk, of zat het al in de aarde waarin het vetplantje ...