zwam
Wat is de naam. Gevonden op de heide te Laren NH 4 januari 2019Er niet aangekomen dus denk dat hij zo groeit.
Wat is de naam. Gevonden op de heide te Laren NH 4 januari 2019Er niet aangekomen dus denk dat hij zo groeit.
Vorige week, op 29-12-18 spotte ik samen met m'n moeder dit vogeltje in Zutphen. Gewoon in de stad, was ook niet heel erg schuw.
Het beestje deed me meteen denken aan een vinkachtige. Het heeft ook wel wat weg van een groenling, maar is daar te roodbruinig voor op z'n kop, keel, buik ...
op een uit de grond getrokken boomstronk (door storm) met wortels imn een natuurgebied in Drenthe
Deze vogel zat bij ons in de boom vandaag. Googlend lijkt het op een (witte) giervalk. Kan dit kloppen? Komen die hier (midden-brabant) wel voor?
Beste vrienden van Vroege Vogels,Vanochtend pakte ik een paar schoenen uit mijn kledingkast en tot mijn stomme verbazing vond ik in één schoen deze verzameling nootjes (o.i.d.). Ze zijn ongeveer 5 bij 2 millimeter.Lijkt mij dat er een dier deze collectie heeft aangelegd, ik zou namelijk niet weten...
In de kudde schapen in de Benningerwaard trof ik een paar dieren aan met een kale kop. Is dit een andere soort, een ziekte, genetische afwijking? Wie weet er meer?Alvast bedankt!Groetjes,Bas Ronteltap
Begin oktober, gefotografeerd in de Benningerslikken (Voorne-Putten - ZH).Rank lijf, sterk behaard, lichtgrijs lijfje met zwarte banden, bruin geaderde vleugels. Foto's uit andere hoeken beschikbaar.
Welke mot kan dit zijn?
Gister reed ik met mijn fiets bijna over een wilde bij op een drukke openbare weg in Rotterdam. De bij was nauwelijks actief en kroop over de straat naar de kant. Gedrag paste uiteraard niet in de winter. Temperatuur was 11 graden Celsius.Wat kun je dan doen voor zo'n bij?Groet, Nathalie...