Forum

Nieuwste vragen

Bibio anglicus ?

Vanmorgen aangetroffen in park in Zoetermeer. Met Tirion [Nieuwe Insektengids] kom ik uit bij Bibio hortulanus [blz. 196/197]. Op waarneming.nl gekeken. B. hortulanus is zeldzaam en komt vooral in de grensstreek voor. B. anglicus zou dan meer voor de hand liggen. Verschil met B. hortulanus is gebase...

schildwants ?

Vanmorgen in park in Zoetermeer aangetroffen op brandnetel. Ik vraag me af, of het een bessenschildwants [Dolycoris baccarum] is. Wat mij opvalt, is dat met name antennesegment 4 en 5 gedeeltelijk zwart zijn. Met excuses voor de matige kwaliteit van de foto's (maar hij/zij bleef maar bewegen)...

bloemetje

op een open plekje in mijn zijtuin ( half schaduw) staan diverse kleine rode gerande bloemetjes. Ze staan op een teer steeltje en ik kan geen blad ontdekken. Een steeltje brak helaas af. Nu staat het bloemetje in een smal glazen tuutje . Ik herken het niet.

Een bij????

Gisteren in de tuin vloog er een enorme bij? Wesp? Hommel?? Ik schat dit reuze beest wel ruim 7 cm of langer nog! Nog nooit eerder gezien??? Echt zo groot dat het er een beetje woest uitzag! Heel lang geel en zwart achter lichaam met strepen, grote kop oranje achting? Helaas ging het te snel om er ...

Welke (vogel)poep is dit?

Jaja. Het moet er toch van komen. Deze poep lag onder mijn boom op de tegels. Hooguit 4 bij 3cm en een ietsiepietsie hoog. Een mooi echt wit vogelpoep randje om een deel van de poep.Laatst had ik ook al vreemde poep op de tegels. De poepjes leken wel op teer. Diep zwart en het plakte als een gek. Ee...