Boomleeuwerik of veldleeuwerik ?
Ik zag een paartje van deze leeuweriken in de duinen , maar kan niet het onderscheid niet maken .
Ik zag een paartje van deze leeuweriken in de duinen , maar kan niet het onderscheid niet maken .
Gefotografeerd in een boom met veel struikgewas er onder. Bij het Amsterdam Rijnkanaal. M of V?Alvast bedankt voor de reacties.
Ik kreeg deze foto toegestuurd door een vriend die dit vond langs de Waal bij Nijmegen. Mijn beste gok is dat het uitgedroogde eitjes zijn van een amfibie maar kan ook heel goed iets heel anders zijn. Wie weet meer?
Gespot bij Het Loo in Apeldoorn begin april. Het lijkt een soort vliegenvanger, maar de precieze soort hebben we niet kunnen bepalen.
Is vanaf deze foto te zeggen of dit een bosvergeet-mij-nietje is of wat zou het anders kunnen zijn?
Het staat in een ruige graszoom langs een bosrand en is ca 30 cm hoog.
Goedemorgen.Is dit een hommel?
Is dit een verwilderde boerengans? Ik zag een paartje, beiden met meer wit dan een grauwe gans. Afgelopen weekend, locatie: langs de IJssel ter hoogte van Zalk.
sinds een paar dagen vliegen er - voor begrippen - veel (ca. 10) wespen bij ons vijvertje.wat zegt het feit dat we nooit zo veel tegelijk zagen en zeker niet in april??
Deze foto is genomen op 15 april in de Moerputten. In eerste instantie lijk ik 2 blauwe reigers te hebben, maar de voorste ziet er heel anders uit dan de reiger die er achter staat (en die me ook veel bekender voorkomt). Kan het een kruising met een zilverreiger zijn?