Wat is de naam van dit mooie plantje?
In de bossen op de Veluwe zag ik dit mooie plantje staan, maar ik zou graag de naam weten. Ik ben benieuwd.
In de bossen op de Veluwe zag ik dit mooie plantje staan, maar ik zou graag de naam weten. Ik ben benieuwd.
Welke paddestoel is dit?
Vandaag zag ik deze kleine beestjes in mijn kerrieplant. Ze zijn ongeveer 1 mm in doorsnee. Ze doen me denken lieveheersbeestjes in popstadium. Echter heb ik die nooit in een groepje bij elkaar gezien. Wie weet wat dit voor beestjes zijn?
Wij wonen in de Dordogne-FrankrijkHet valt nog niet mee om zelfs met behulp van het boek "Nachtvlinders" de gevonden vlindertjes te benoemen. Deze crèmekleurige vlinder van ongeveer 8-10 mm, zou het licht visstaartje kunnen zijn.
Deze tere schermbloemen die afzonderlijke schermpjes hebben is een onbekende voor me.
dit overbekende bloemetje bloeit nu langs een van mijn tuinpaadjes. Ik zeg vast o, ja als jullie een antwoord komen. Ook nog bedankt voor de vorige reacties op de salie.
Met mijn nieuwe boek "Nachtvlinders" in de hand geprobeerd dit kleine vlindertje te benoemen. Wij denken dat het een bosbessnuituil is, maar zijn niet zeker.
Dit dikkopje zag ik vandaag in het land achter mijn huis in de echtenerveenpolder. Hij heeft gele sprieten met en zwart puntje. Is dit een zwartspriet dikkopje? Op de foto's die ik kan vinden hebben ze meer zwart.
Vanmiddag zat ik op mijn gemak foto's te maken van bijenorchissen toen ik gezelschap kreeg van een sprinkhaan. Ik vraag me af, of het een gewoon spitskopje is, of iets heel anders.