Gewoon Behangersbijtje?
Is dit een gewoon Behangersbijtje? Zo niet, wat wel? De foto is van vandaag, Haarlem.
Is dit een gewoon Behangersbijtje? Zo niet, wat wel? De foto is van vandaag, Haarlem.
Zojuist deze mot gefotografeerd op Champ d'Icare, Dordogne, France.In de veldgids nachtvlinders soortgenoten als Afrikaanse gamma uil, maar die lijkt er niet op. Zoals omschreven bij de foto's zou het een dwaalgast moeten zijn.
deze zat op mijn balkon in een bloem zelf denk ik dat het een spitskopje sprinkhaan is maar hier is niet iedereen het mee eens zou ook een krekel of cicade kunnen zijn wie weet wat het wel is
Kan iemand mij vertellen welke rups dit is?
In onze tuin pal op het zuiden dus volop zon, staat een doornloze braamstruik tegen de gevel die veel vruchten draagt. Vorig jaar tijdens de hete droge periode kleurden de bramen niet meer donker als ze rijpten, maar kregen ze ongeveer helemaal of gedeeltelijk een huidskleur. Ook dit jaar is het wee...
Wat zit hier op Engels raaigras in de Biesbosch 27-07-2019?Groet, Eric Stockx
Dit rare beest, een krab?, schorpioen?, kreeft? kwam ik nabij een meertje tegen in de buurt van Horssen bij Nijmegen. Hij is ongeveer 10 cm groot, bewoog niet, heeft een rode 'schaar', een ogenschijnlijk harde schubbige huid, met enigszins een staart. Het was erg warm weer op dat moment.
Wat is dit voor struik? Familie van de pruikenboom?
Dit beestje vond ik in de plantenbak met bloembollen. Het at eerst, maar daarna als een zwart coconnetje aan het blad vastgeplakt. Is het een lieveheersbeestje of toch wat anders?