Libelle
Wat heeft deze libelle onder op haar buik?
Wat heeft deze libelle onder op haar buik?
bosje maardan aan de rand
Hoogezand
Geert.
Rand van sloot 18 mm groot 8stuks
geteld schaduw hoogezand.
Geert
Recent gezien in Side, Turkije. Ik kreeg geen gelegenheid een betere opname te maken van deze razendsnelle vlinder. Dacht eerst even aan de Windepijstaart. Ook in het buitenland gezocht maar niet gevonden. Kent iemand deze vlinder?
Veer 40 mm groot rand van een bosje hoogezand.
Gevonden vandaag, 26-07, op mijn aanrecht in Amsterdam. Ik heb de foto genomen toen het diertje op een stuk keukenpapier had gekregen (om hem in de tuin los te laten); nu zie ik dat het niet handig is geweest want door het witte achtergrond zijn de detail van het diertje niet goed zichtbaar. Het die...
Ik zag vanochtend deze mug in mijn slaapkamer zitten. Het ziet er (voor mij) niet uit als een normale steekmug, hij was ook veel groter (lijf was ~ 1,5 cm lang denk ik). Maar het is volgens mij ook geen langpootmug. Iemand een idee?
Een hele aparte kleur die ik nog niet eerder heb gezien.
Ik wil ook graag de naam weten. Hij is ongeveer 3 cm groot.Ik weet niet of iemand het ook is opgevallen maar er zijn weinig nachtvlinders te zien, althans bij ons waar ieder jaar vele te vinden zijn s' morgens op onze buiten muur op een zuid kand. Dit is pas mijn derde vlinder.