Forum

Nieuwste vragen

Paddestoel

Wie weet om wat voor een paddestoelen het hier gaat? Ze zijn ongeveer 4 a 5 cm in diameter en de steeltjes moeten heel kort zijn want ze zijn nauwelijks zichtbaar. De hoed is wit met een licht gele rand

Vreemde zwam.

Deze zwam kwam ik tegen onderaan de stam van een Pinus in het Von Gimborn arboretum in Doorn. Leek net alsof de zwam met paneermeel was bestrooid. De zwam lekte vloeistof aan de linker-onderzijde.Enig idee welke zwam dit is ?

Heide libellen ?

Door aanhoudende droogte, vanaf half juni nauwelijks regen gevallen, ben ik begonnen om de vijver leeg te pompen voor groot onderhoud. Er vliegen heel veel samengeklonterde libellen boven het nog aanwezige water. Rode en 2 soorten bruinen. Ik kan maar 1 foto gelijk sturen, hier de rode libel...

wat voor larve is dit

Ik heb in mijn koelkast en vriezer minuscuul kleine larfjes gevonden Kwam er later achter dat ze op de koelkast waarschijnlijk in een vetbol voor de vogels hebben gezeten of dat er eitjes op gelegd zijn waarna ze toen ze uit kwamen en via de rubber rand van de koelkast en vriezer naar binnen gegaan...

stikstof

Vandaag is in jullie uitzending het onderwerp stikstof besproken. Een van de oplossingen is om kalk aan de grond toe te voegen.Ik vroeg mij af of we ik daar zelf al een bijdrage aan kan leveren. Is het altijd goed om kalk te strooien in je tuin (de 300 gr per m2) of zijn er signalen die aa...