Schimmel
Vandaag hoe heet deze schimmel of
paddestoel.
Geert.
Hoogezand.
Vandaag hoe heet deze schimmel of
paddestoel.
Geert.
Hoogezand.
is er intresse voor een drietal zwijnen in de nacht en een paring daarvan waargenomen met warmtebeeld ???op 3-10-19
Deze zwam kan ik nergens vinden in de boeken. Wie weet waar ik het moet zoeken.De zwam is 2-3 cm hoog. De steel is stevig, licht gelig/groen met net onder de hoed kleine verticale groeven die tot bijna halverwege de stam lopen. Bovenop zit een rood-bruine kap die dezelfde diameter heeft als de stam....
Vanmorgen in Plantloon Waalwijk langs een pad stond dit groepje bekerzwammen en nog wat losse.
Nu zie ik dat er meerdere soorten met deze kleur zijn oa de vroege..
Hopelijk kunnen jullie mij meer duidelijkheid geven...
Groetjes Marjan
Deze paddestoelen groeien langs de rad van het Ijmeer bij Muiderberg in de buurt van veel parasolzwammen.
Ik heb afgelopen vrijdag bijgaande paddestoel gezien maar heb geen idee hoe deze paddestoel heet. Het is een oranje paddestoel en groeit op een afgehakte boomstam.
Laatst in huis kwamen we dit beestje tegen. We hebben hem (of haar) naar buiten begeleid. Daar hebben we een foto genomen. We vinden het een heel mooi diertje maar weten niet echt wat het is. Herkent iemand het?
wat is er toch aan de hand met de woerden?Ik zie ze regelmatig ruziemaken met hun soortgenoten.Wordt de hiërarchie bepaald, zijn de woerden van dit jaar in opleiding?Moeten de oude mannen laten zien dat zij de leiding hebben en graag houden?
Welke insect zie je hier op de herfstasters in onze tuin in Flevoland?