Forum

Nieuwste vragen

welke rups is dit?

Onlangs wandelde ik in het Panbos, een oud duinbos bij Katwijk.Daar hingen tientallen meters lange draden uit de bomen, vol met groenige rupsen van een paar cm per stuk.Sommige draden hingen helemaal vol met rupsen, andere met enkele.Wie weet welke rupsen dit kunnen zijn?

Van welk insect is dit eitje?

Het betrof een klein eitje met erin een millimeter klein insectje of spinnetje. Het eitje hing aan een draadje aan het blad van Jasmijn. Het eitje danste als het ware wanneer het beestje erin bewoog. Het beestje was door de schaal heen te zien.

Welke soldaat?

Op 10 juni zag ik in Dordrecht deze grote soldaat van ca 15 mm. Lijkt mij geen geen Gele soldaatje Cantharis livida. Zou dit misschien een Cantharis rufa kunnen zijn?

Koolmees met gezwel/teek???

Deze Koolmees kwam bij ons 10-06-2020 op het balkon van de pindakaas snoepen. Hij had een enorme uitwas aan de rechterkant van zijn kop. Weet iemand wat het is? Gezwel-bes-Monsterlijke Teek???

Otters in het Naardermeer

Beste Vroege Vogels ,Samen met twee medestudenten doen wij een onderzoek omtrent de aanwezigheid van de otters in het Naardermeer en de kwaliteit van leven. Hiervoor zoeken wij natuurliefhebbers, bezoekers van het Naardermeer en mensen die in de buurt wonen van het Naardermeer. Voor ons onderzo...