Forum

Nieuwste vragen

Wit vlindertje

Op de bloeiende heide gezien.Kan dit een donsvlinder zijn ?Ik twijfel want zie geen gelige vlek bij het achterlijfje en ook de tasters hebben een afwijkende kleur.

welke vogel is dit ?

In de buurt van Wissenkerke zag ik deze vogel, weer niet 100 % zuiver maar ik hoop dat jullie kunnen zeggen wat het is. Ik dacht een soort kiekendief.mvg Petra

welke plant is dit

In onze tuin is een plant opgekomen, waarschijnlijk uit zaad van vogelvoer.Ik kan deze plant nergens in terug vinden.Wie weet hoe deze plant heet ?Bloeiwijze : groene "aartjes" ( heel veel kleine groene minibloempjes)De plant is 1 tot 1,5 meter hoog en heeft veel zijtakken.Er zit een licht aromatisc...

Vogel

Groot als een zilvermeeuw
Zuidlaadermeer. Ik twijfel tussen een mantelmeeuw in een pontische meeuw
Groet,
Geert

Hoe weten jonge ooievaars waar ze naar toe moeten?

Gisteren (30 augustus 2020) zag ik ongeveer 150 ooievaars in een groep boven Nijmegen-Zuid cirkelen. Klopt het dat dat de jonge ooievaars zijn die dit seizoen geboren zijn? Hoe weten ze dan waar ze naar toe moeten vliegen en welke pleisterplekken geschikt zijn? Gaan er ook volwassen exemplaren mee d...

welke vogel is dit ?

In de vogelkijkhut sgravenpolder 2 stuks van deze gezien. niet super scherp helaas want ze schoten het riet in. Hoop stiekem op de kleinste .....Mvg Petra En wederom bedankt voor jullie inzet en antwoorden!!