Forum

Nieuwste vragen

Lleiveheersbeestjes

Vooral dit jaar valt het mij op dat de lieveheersbeestjes die ik in Dordrecht waarneem ca 98% het Zevenstippelig lieveheersbeestjes is. Heeft dit met klimaatverandering te maken of heeft dit een andere reden? Ik ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft...

Vreemd

Volgens mij een soort bladluis, zag de eerste een week geleden op de muur, nu zitten er al sinds een dag of 5 een groepje in de mini vijver (levend), voor mij een onbekende soort en gedrag, zou hier graag meer van weten. Gr. Jan

zwam?

Gisteren zag ik deze zwammen in een groepje bij elkaar in het gras, vlak boven de grond. Op het gras zelf zat een geleiachtig goedje.Er stonden in de omgeving (sloot aan de ene kant, akkergebied aan de andere, kleigebied) op een paar meter afstand van elkaar nog enkele van dergelijke groepjes. Ik de...

smeerwortel???

Op 9 oktober maakte ik een foto van een bloeiende plant met het idee later op internet uit te zoeken welke dat is. Na verscheidene pogingen kom ik op Gewone Smeerwortel, maar die zou in augustus voor het laatst bloeien. Dus is dit een late bloeier? Of is het een andere plant? Ik vond de plant in een...