Forum

Nieuwste vragen

Naakt slakken.

Dit jaar een plaag aan naakt slakken in de tuin.Komt dit door het weer van de afgelopen tijd ?2 jaar geleden is er achter onze tuin weidegrond bouw rijpgemaakt voor huizen bouw .Kan dit misschien ook de oorzaak zijn ?

Graspieper?

Vanmiddag gezien in de tuin. Zou dit een graspieper kunnen zijn? Onder de voedersilo.Tot deze conclusie kom ik na het zoek op internet/vogelboek.M/V? Juveniel/volwassen?Alvast hartelijk bedankt voor een reactie.Groet, TulpenHenk

Welke vogel is dit?

Ik heb het geluid ooit eens in een aflevering gezien van vroege vogels daar werdt dacht ik verteld dat het een kleine vogel is maar veel geluid kan maken.

Nu horen wij deze elke dag maar kan er niet meer achter komen om welke vogel het gaat.

Ik heb een fragment opgenome...

Een Europese kanarie bij ons om de hoek?

Hier in Leeuwarden trof ik dit gele vogeltje aan. Besproken met opa (vogelliefhebbers) en we vermoeden dat dit een Europese kanarie is. Of is het bv een groenling? Helaas geen foto's van de vleugels gemaakt.. Het vogeltje zat zo'n 4,5 meter van de grond in de top van een boom lekker te fluiten/zinge...

Japanse Duizendknoop

Geen vraag een opmerking : In 2018 heb ik in een bosje achter onze tuin,
de duizendknoop uitgegraven . Steeds een controle gedaan en de opkomende platen weer uitgestoken. Nu 2021 controleer ik nog steeds, maar zie niets meer opkomen. Dit naar aanleiding van de uitzending heden ochtend 16-5-2...

wat doen deze hommels?

Een koningin zat aan een kleine hommel vast, ze zaten op het gras in onze tuin. minutenlang. het achterlijf van de koningin maakte 'ademende' bewegingen. ik meende dat het te vroeg is voor een paring, en dacht dat ze niet los konden komen. en probeerde ze voorzichtig te scheiden, maar toen vloog de ...