Portretje
Nogmaals het zelfgeschoten parkietje
Nogmaals het zelfgeschoten parkietje
Vanmiddag zag ik tot mijn grote verrassing een eend in mijn coniferen-heg in Noordwijk een nest bouwen.Gebeurd het vaker dat een eend zo hoog een nest bouwt Er is geen zoet water in de buurt. Alleen het zoute water van de zee.Zal de eend op deze, in mijn ogen niet optimale plaats, voldoende veilighe...
Kwelder oost Holwerd, meerdere keren kom ik hem tegen op paaltje...moeilijk om foto te maken...vliegt snel weg...duidelijke eyeliner, zwart, licht beige en ook wit in staart, als hij wegvliegt...tapuit?zie onder in de foto.
Sorry dat ik weer lastig val maar wederom vraag ik om een naam, nu van deze slanke ???Alvast dank, groet Irma
Welke insecten zijn hier bezig met hun voortplanting ?Alvast dank voor het antwoord, vriendelijke groet, Irma
Zowel bij kwallen, koraal als ook bij zwemmende zeeslakken komt fotosynthese voor. Zou dit bij groene kikkers dit ook zo zijn? Juist als er weinig te eten is in het vroege voorjaar zie ik kikkers uitgebreid zonnen. Ik heb vernomen dat ze dit doen om op te warmen. Maar zo'n kikker lijfje is snel warm...
Deze zaailing komt spontaan op in mijn tuin. Wat is het? Iets om te koesteren of om te verwijderen?
Op verschillende plekken in mijn tuin komen zaailingen op van boompjes met dit soort blad. Welke boom is dit?
in onze tuin bloeiden dit jaar veel krokussen, blauwe druifjes, sneeuwklokjes etc. Nu (19 mei '21) zie ik bolletjes (boven de grond), terwijl er onder de grond ook nog knolletjes zijn. Aan het blad te zien lijkt het om krokussen te gaan, maar dit heb ik in al die jaren nooit gezien. Als ik de vrucht...