Onbekend beestje
Wat voor beestje is dit en wat is zijn naam.
Wat voor beestje is dit en wat is zijn naam.
Toen ze achter de blaadjes vandaan kwam, was ze te snel weg voor mijn camera. Welk vogeltje is dit? Wildervank, 23 mei, 's morgens om 7 uur.
Vandaag zagbiknop een beetje onbereikbare plaats in mijn tuin in Boxtel, deze pad. Ik heb geen idee welke het is. Hij lijkt op een knoflookpad. Die is erg zeldzaam en met uitsterven bedreigd. Wie herkent deze pad?
Gisteren gevonden op brandnetel in Westerpark (Zoetermeer). Een waterrijke omgeving met veel loofbomen {abeel, els, populier, berk ... geen hazelaar gezien, wat niet alles zegt). Ik weet niet, wat het verschil is tussen een eikelboorder en een hazelnootboorder. Is dat te zien op grond van bijgaande ...
Welke wilde bloem is dit, staat in de wegberm.
Wat zou dit zijn? Wij dachten wilde hyacint?
Kleine bijensoort in de tuin op papaver. Een soort Groefbij?Breda 23-05-21
Ik dacht eerst een dansvlieg, van wege dat streepje op zijn rug, maar het kan ook wel een mug zijn, ik kan hem bij allebei niet vinden.
Blij verrast zag ik de eerste jonge mus met nog gele snavel basis door de tuin hippen en maakte er een paar foto's van. Toen ik de plaatjes bekeek zag ik een enorme teek aan de rechterzijde van de nek. Het musje leek mij gezond en fit. Maar de teek was enorm en ik heb geen idee of een teek ook een o...