Forum

Nieuwste vragen

Wilde eend of niet?

Gisteren een flinke tocht over het Dwingelder veld gemaakt. In een van de vennen zag ik deze eend. Het was een paartje en ik dacht dat het een wilde eend was. Maar nu ik de foto's bekijk, twijfel ik. Het mannetje heeft geen krul in zijn staartveren, maar lijkt verder een wilde eend, Maar het vrouwtj...

Mooi insect

Anderen moedigden mij aan om het forum te bezoeken met de vraag welk insect ik gefotografeerd heb. Zie bijgaande foto waarop goed te onderscheiden is dat ‘mijn’ insect een echte wespentaille heeft, 6 meerkleurige poten heeft en zwarte vlekjes op de slanke vleugels. Wie het weet mag het zeggen.....

Slakje

Wat voor slakje is dit? Zat mooi in schutkleur verscholen in de schors. Circa 1,5 cm groot.

Herkennen vogelzang

Hallo,wat is volgens jullie de beste, meest praktische app (voor iPhone) voor het herkennen van vogelgezang? Ik had voorheen de app Vogelzang maar die is niet langer compatibel met de laatste iOS versies. Alvast dank! Grtz, Johan

Heksenboter

Vanochtend vonden wij op een boomstronk in onze tuin een plakkerig geel goedje dat leek op een verzameling eitjes.
Na wat navraag te hebben gedaan bleek het heksenboter te zijn. Echter werd ons ook verteld dat het giftig was. Vandaar de vraag wat we hier mee moeten doen?
Kan het gewoon...