wat is dit
Dit zag ik gisteren op een stengel zitten in het water. Wie doet dit
Dit zag ik gisteren op een stengel zitten in het water. Wie doet dit
Beste lezers,Ik woon in Amsterdam, vlakbij het Westerpark en wandel daar regelmatig. Daar leven veel parkieten, terwijl mussen eigenlijk nooit te zien zijn. Ik heb de indruk dat die parkieten, die zeer zicht- en hoorbaar zijn, stilaan die mussen verdreven hebben. Maar klopt die theorie met de feite...
In mijn tuin landde er een hommel op een andere hommel, maar het lijken verschillende hommels
In mijn kas vond ik, toen ik de aarde omwoelde, in de aarde verse groene bladrolletjes afgedekt met een dekseltje. Binnenin zit slijm (met een larfje denk ik.) Ik vraag me af wel beestje dit maakt.
Gisteren waargenomen in de tuin in Dordrecht. Een nimf cicade ( Cicade Issus coleoptratus ) met een vreemd aanhangsel. Wat zou dan kunnen zijn?
Is dit een nest van een insect? Zo ja, welke?
Dit plantje vond ik deze week, was opgekomen in een van de perkjes op een begraafplaats in de Kop van Overijssel. Is zo te zien wat het is? Zo'n 40 cm hoog en de bloemen hadden een doorsnee van een kleine centimeter. Heel kleine beestjes in de bloemen, kon ik helaas niet beter fotograferen. Groet va...
Hallo, vanavond in en op me insectenhotel huidjes zien zitten. Geen idee wat het is. Er zijn metselbijtjes aan de gang geweest en andere soorten in de gaatjes de afgelopen tijd ennu steekt er van alles uit. Vr gr everdien
Dit skeletje heb ik gevonden op de oever van de waterkant. Het schedeltje en het pootje horen bij elkaar, maar het lijfje was in zo'n slechte staat dat ik dat niet bewaard heb. Het pootje lijkt van een vogel, maar het schedeltje weer niet. Weet iemand wat voor een dier dit is?