Steltloper
Deze steltlopers zag ik bij het sluitgatbos aan de noorderdijkweg.Dacht eerst de groenpootruiter ,maar is het toch niet, denk ik. Welke steltlopers is deze wel?
Deze steltlopers zag ik bij het sluitgatbos aan de noorderdijkweg.Dacht eerst de groenpootruiter ,maar is het toch niet, denk ik. Welke steltlopers is deze wel?
Ik wil in mijn foto's in geleedpotigen zetten, plus aanvulling naam
Deze rups gevonden in het gebied van het Zwanenwater. Lukt mij niet om hem te identificeren, iemand een idee? Grootte ongeveer 6/7 cm. Zwart met donker rode kop.
Sinds een aantal weken vinden we enkele keren per week uitwerpselen op onze oprit, ca. 10cm groot. Van welk dier zou dit kunnen zijn?
Vanmiddag gevonden op de bovenkant van een brandnetelblad.Is op grond van bijgaande foto's te zeggen, van welke soort wants dit huidje afkomstig is ?
Wis en waarachtig! Halverwege hun lijf hebben ze het reukorgaan waar ze bijzonder goed mee kunnen ruiken. Een hoopje cracker-kruimels is onweerstaanbaar voor de populatie naaktslakken in onze tuin. Zelfs van meters ver komen ze in ijltempo - nou ja - naar de traktatie gekropen. Ook een volgende avon...
Deze eend kan ik niet thuis brengen. Wie weet welke eend dit is.Genomen in poel bij dijkgat bos in N.H. Hij is niet heel scherp, zat ver weg.
Bij het weghalen van de kliko bleek er een kluwen eitjes onder te liggen. Ze zijn redelijk ‘droog’. Er zitten vaak kleine padden en kikkers onder de kliko’s maar die leggen hun eitjes toch in het water? Wat zou dit kunnen zijn?
Welke libelle is dit?