Ik vond dit een bijzondere bij.
Hoe heet deze bij?
Hoe heet deze bij?
Ieder jaar van juli t/m september worden wij in onze achtertuin gebeten door insecten onder onze kleding, langs de rand van onderbroek/bh, of misschien in warme vochtige huidplooien? Ik weet dat het raar klinkt maar we zien niet welke beestjes dit doen. Het is bijzonder hinderlijk, begint met een ro...
Sorry Jeanette, ik was in de veronderstelling dat er maar 2 soorten eiken warende Europese en de Amerikaanse Maar er zijn er veel meer.Ik haal de foto eraf en ga mij in,t vervolg eerst beter inlezen!Weer wat geleerd! Groet van Anna.
Voor jou Jeanette ( of iemand anders ) heb ik weer een vraag over een zweefvliegje.Ik heb op de, oh zo prachtige site "Diptera's" gezocht maar kom er niet uit.Dit vliegje trof ik afgelopen zaterdag aan in de Siertuin Gooilust en zat op de blauwebloemen van de Caryopteris x clandonensis , jouw en mi...
Zaterdag waargenomen is het
Misschien een Rosse grutto
Groet.
Geert.
Op de Hennisdijk (gemeente Buren), waar de Haardijk de Hennisdijk doorsnijdt, staan Essen in de berm. Op de stam zagen wij huisjesslakken omhoog klimmen. Wat fascineerde was dat slakken dit ook in voorgaande jaren moeten hebben gedaan. Op de stammen zaten bulten op de plekken waar de slakken hoogstw...
Honden kunnen zonder dat het baasje er erg in heeft onder het wandelen een hap van een Paddestoel nemen of helemaal opeten. Aan Paddestoelen kan een voor de hond smakelijk geurtje zitten. Veel hondeneigenaren weten niet hoe gevaarlijk! Paddestoelen kunnen zijn voor hun hond, ook niet de zgn. veilige...
Ze lijken op de witte vlieg, maar deze hebben zwarte lijfjes.Wat zijn dit?
Hebben slakken ook dorst ? Zag vanmorgen 2 naaktslakken aan de rand van de vijver. Heb dit nog nooit eerder gezien.Vrgr Irma