Nachtvlinder
Champ d'Icare, Dordogne, FR...Deze vlinder met een spanwijdte van ongeveer 50 millimeter kan ik niet benoemen.
Champ d'Icare, Dordogne, FR...Deze vlinder met een spanwijdte van ongeveer 50 millimeter kan ik niet benoemen.
Vlinders zie je meestal nectar uit bloemen halen. Vanochtend zag ik wel een 10-tal atalanta's op rottende pruimen zitten. Halen ze daar ook voedingsstoffen uit? En wat eten ze dan nog meer?30 augustus 2022 - Doodstil
Op de distel, ik heb werkelijk geen idee Jeanette.Hopelijk jij wel.
Zuidlaardermeergebied onge veer zo groot als een kieviet
wipt met zijn staart.
Groet.
Geert.
Graag hulp bij het determineren van dit insect.Al enige tijd geleden dat ik deze foto maakte.Alvast bedankt.Hgr. Helga
Het waren rupsjes en eitjes, nog geen milllimeter.
Een distelvlinder op een zonnehoed
Dag,Wij hebben al heel veel weken veel wespen in huis ondanks dat alles is gesloten. Ook na een week vakantie vonden wij tientallen dode wespen.Aan de buitenkant is geen aanvliegroute zichtbaar waar dan eventueel een nest zou kunnen zitten.Wij hebben een nieuw houten skelethuis met vlas met veel gla...
Deze bolletjes zijn al een paar weken zichtbaar op de stengels van een distel. Ik dacht eerst dat het luizen waren en heb er daarom geen aandacht aan besteed. Tot ik op een van mijn foto's zag dat het helemaal geen luizen waren, maar een soort bolletje met een gaatje erin. Zijn het eitjes? Zo ja, wa...