Forum

Nieuwste vragen

welk dier kan dit doen?

In onze tuin vonden wij deze ‘ravage’. Het is ons een raadsel!Vraag 1: Is dit een wespen- of bijennest geweest?Vraag 2: Welk dier kan dit nest hebben uitgegraven?Het gat was behoorlijk diep (+/- 40 tot 50 cm), en had een diameter van zo’n 15 cm.Kan iemand ons hier meer over vertellen?...

Flueeltjes

Ik dacht een soort korstzwam, maar kan hem niet vinden bij alle korstzwammen.Uit de verte lijken ze eerst geheel zwart, maar van dichterbij meer paars!Weet iemand wat dit is?

Bekertjes mos met knopjes.

Bekertjes mos met knopjes.Het is me niet duidelijk of deze knopjes nog rood moeten gaan kleuren...? of dat dit een andere soort is ...Misschien is er iemand die daar iets van weet...grtzzz Harry...

paarse steel

De paddenstoel zag er van boven nogal gewoon uit maar toen ik van dichtbij een foto maakte zag ik de paarse steel, dit heb ik nog nooit eerder gezien. Nu zou ik graag willen weten wat de naam is van deze paddenstoel. Bij voorbaat dank en vriendelijke groet van Natan.

Zittende koe

Je ziet koeien in weiland meestal (lopend) grazen of herkauwend liggen in het gras. Deze koe echter zat (zo leek) op haar gemak. Hebben het op verschillende dagen gezien toen we langsfietsten. Dagen erna liep ze gewoon weer te grazen, dus leek niets aan de hand. Wij hadden zoiets nog nooit gezien, w...