Onbekende Orchidee?
Onder een leylandii haag en in het grint, groeit dit plantje.
Het is tussen de 15 en 20 cm hoog. De groeiwijze doet mij denken aan een orchidee, maar wat ik probeer ik kom er niet uit.
Ik ben benieuwd
Onder een leylandii haag en in het grint, groeit dit plantje.
Het is tussen de 15 en 20 cm hoog. De groeiwijze doet mij denken aan een orchidee, maar wat ik probeer ik kom er niet uit.
Ik ben benieuwd
de opgeslagen van de favorieten foto's van de inzendingen van vroege vogels is verdwenen waar kan deze weer terug vinden?
Gisteren Nrd Limburg langs de kant van de weg in de bloeiende berm vlakbij natuurgebied deze fraaie composiet. Ik kan hem niet vinden.
Ik zie dat de foto naar links gedraaid is. De pad klom in werkelijkheid dus steil naar beneden. De foto is niet zo goed, maar je herkent snel het oplichtende oogje.
Ik denk dat het qua soort om een 'gewone pad' gaat (misschien met een ongewone hobby). Klopt dit?
Hallo, Vanmorgen vroeg zag ik een klein zwart beestje wat onhandig uit onze pruimenboom klimmen. Het bleek tot mijn verbazing een zwart padje te zijn. Hij kwam zeker van 2 meter hoog. Is het gebruikelijk dat padden in bomen klimmen?
Dag allen,
Ik moet een gedragsonderzoek houden voor biologie. Als onderwerp koos ik koolmezen. Nu is mijn vraag of iemand weet waarom mezen tijdens het zingen telkens heel kort de vleugels uitslaan en telkens van richting veranderen. We moeten namelijk een ethogram maken en het gedrag verklar...
Wij hebben dit jaar weer een nest winterkoningen zien uitvliegen, dit jaar op 1 juni, Het waren er zes kleintjes dit jaar. Ze zaten in hetzelfde nestkastje als vorig jaar - op ons balkon. De vogels vliegen elke avond weer terug naar het nestkastje zo rond 9 uur, is dat normaal gedrag?
...
Dit beestje is +/- 2 mm groot. Bij het uitvergroten bleek het een vleugelstructuur te hebben van een bepaalde vliegenfamilie. maar gezien zijn voelsprieten lijkt het meer te gaan om een kevertje of wants.
Wat is de naam?
Bvd
Pagie
Deze spin(?) liep in het hoge natte gras in mijn tuin.
Ik vraag me af wat ze met zich mee draagt...