Wie weet welke zangvogel dit is? Ik kom er maar niet uit met de vogelherkenning, ondanks mooie websites zie ik hier niet of het nu een nachtegaal, fitis of tjiftjaf is ... of misschien nog wel een andere?
Bvd,
Erik Neuteboom te Den Haag
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Bedankt voor jullie reacties Nachtvlinder (jouw vermoeden klinkt spannend) en Jeanette ( ... en toch zou ik graag willen weten wat je beroep is/was ..?).
nachtvlinder
als ik het rood in de staart zie zou het een vrouwtje van de gekraagde roodstaart kunnen zijn
jeanette
@Erik, het lijkt mij - met behulp van wat aanwijzingen- ook leuk om zelf te ontdekken wat het kan zijn, zodat je leert naar details te kijken ipv dat je een pasklaar antwoord krijgt.....Daar leer je het meeste van, tenzij.........
Daarvoor hoef je niet in het onderwijs gewerkt te hebben, maar wel zelf op die manier hebt leren kijken, luisteren en ontdekken... in de vrije natuur...zonder internet......de beste leerschool wat mij betreft.
Erikneuteboom
Dank je Ruud (ik blijf je mooie foto's volgen), had al zo'n idee maar moet wat meer oefenen met websites en details. Aanwijzing van Jeanette bracht me overigens op goede spoor, leuk tijdverdrijf toch met die vogeltjes, word er zelf altijd vrolijk van, zeker met twee nachtegalen die op elkaar reageren zoals vanmiddag, dat kan ik nu wel concluderen.
ruud_scherpenisse
Dit is een nachtegaal Erik.
Groet,
Ruud Scherpenisse
Erikneuteboom
Haha, je bent toch niet toevallig onderwijzeres (geweest)? Ik denk nog het meest aan een nachtegaal als ik me concentreer op de bruine staart, nav jouw aanwijzing ... klopt?
jeanette
Kijk eens nar de kleur van de staart, Erik........
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Daarvoor hoef je niet in het onderwijs gewerkt te hebben, maar wel zelf op die manier hebt leren kijken, luisteren en ontdekken... in de vrije natuur...zonder internet......de beste leerschool wat mij betreft.
Groet,
Ruud Scherpenisse