Hier is ook nog info te vinden. Nogmaal dank voor de tip!
jeanette
Bedankt Hennie! Ga ik verder uitzoeken ....heb nu een macro voorzetlens waarmee ik ook een heel eind kom, maar van een omkeerlens had ik nog nooit gehoord. Vond er net een filmpje over.
bruinekikker
Jeanette ik heb een eenvoudige camera! Een Canon EOS 600D.
ik gebruik voor deze beestjes een macrolens Caruba 20 mm(met + lensjes)
verder gebruik ik voor de nog kleinere beestjes een oude lens van een analoge camera als omkeerlens. Werkt prima. Advies van een fotovriend!
groet, Henny
jeanette
En Albert weet er veel van, Henny.....moeilijk hoor al die soorten waar ik zelf ook vrij weinig ervaring mee heb.
Je maakt trouwens prachtige foto's! Met wat voor camera maak je die macro foto's?
groeten terug.
bruinekikker
Jeanette, volgens het Forum Waarneming is het een vrouwtje Andrena dorsata...
we zaten in de buurt!
bedankt voor het meekijken/denken...
vr.groet, Henny
jeanette
Op een Witbaardzandbij kwam ik ook uit Hennie en zou het heel goed kunnen zijn,....maar van mij geen zekerheid.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Hier is ook nog info te vinden. Nogmaal dank voor de tip!
Bedankt Hennie! Ga ik verder uitzoeken ....heb nu een macro voorzetlens waarmee ik ook een heel eind kom, maar van een omkeerlens had ik nog nooit gehoord. Vond er net een filmpje over.
Jeanette ik heb een eenvoudige camera! Een Canon EOS 600D.
ik gebruik voor deze beestjes een macrolens Caruba 20 mm(met + lensjes)
verder gebruik ik voor de nog kleinere beestjes een oude lens van een analoge camera als omkeerlens. Werkt prima. Advies van een fotovriend!
groet, Henny
En Albert weet er veel van, Henny.....moeilijk hoor al die soorten waar ik zelf ook vrij weinig ervaring mee heb.
Je maakt trouwens prachtige foto's! Met wat voor camera maak je die macro foto's?
groeten terug.
Jeanette, volgens het Forum Waarneming is het een vrouwtje Andrena dorsata...
we zaten in de buurt!
bedankt voor het meekijken/denken...
vr.groet, Henny
Op een Witbaardzandbij kwam ik ook uit Hennie en zou het heel goed kunnen zijn,....maar van mij geen zekerheid.