wildspoor
Was zondag op de Buurlose heide en klom daar op een duintje (in een zandverstuivinggebiedje) om een foto te maken. Bovenop het duintje zag ik een wildspoor, daar was een flink beest met een flinke vaart voorbij gekomen. Ik heb er helemaal geen verstand van dus vraag en foto. Het spoor zelf was smal, de prints hadden een afstand van ongeveer een halve meter. In de helft van de prints, om en om, zag je naast twee tenen een afdruk van een derde teen, soms vaag, soms heel goed te zien. In de andere prints zag ik er maar twee. Prints waren een centimeter of tien groot. Is dit een groot hert?
Maria Koekkoek
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
het spoor is zeer waarschijnlijk van een edelhert(maat?)dat met de achterlopers in de voorlopers stapt, waarschijnlijk kreupel omdat alleen bij één poot 3 hoeven te zien zijn.
kan het een renspoor zijn, geen springspoor(galop) lijkt mij. Dan gaan 2 voeten tegelijk naast elkaar in het zand.
een driehoevig hert? Zijn die hier?
Ik denk nu aan hert want dit spoor doet me sterk denken aan sporen die ik ken van het Kootwijkerzand. Gr. Dick
Centimeter of tien schat ik. Het geheel, de print en het spoor zag er allemaal wat fors uit, achter het spoor lag ook zand dat opgegooid was tijdens het rennen. Heb een foto van het spoor zelf, mocht dat helpen.
Doet me denken aan ree, maar hert zou ook kunnen. Wat is de afmeting van de prent, lengte en breedte? Dat maakt het verschil tussen de twee. Gr. Dick