Wie kent dit vlindertje? kramerd Geplaatst op 19-07-2017 om 18:41 Deel op Facebook Deel op Twitter Wie weet de naam van dit kleine vlindertje met z'n rode lijf en lange grijze voelsprieten? De lengte is plm. 15 mm.Bij voorbaat dank voor je reactie.
kramerd Geplaatst op 20-07-2017 om 07:58 Minke en Jeanette bedankt voor de tip en het meedenken. Groet Dick
rijswijk Geplaatst op 19-07-2017 om 22:29 Ik heb deze "zeer algemene vlinder" ook nog nooit gezien! Had wel een herinnering aan een foto ervan, maar de naam???????En soms vind je met een doodsimpele google-opdracht (vlinder bruin rood) bij Afbeeldingen razendsnel wat je zoekt.........Mooi beestje trouwens!Groet, Minke.
jeanette Geplaatst op 19-07-2017 om 21:43 Zie nu pas dat Minke al eerder de naam had gevonden terwijl ik nog aan het zoeken was....Knap! Een wat exotisch aandoende vlinder met dat rode lijfje; komt zeer algemeen voor maar nog nooit hier langs zien komen of zelf waargenomen.
jeanette Geplaatst op 19-07-2017 om 19:31 Gevonden....Kleine beer- Phragmatobia fuliginosa . Mooi beestje Dirk; zelf nog nooit gezien.
kramerd Geplaatst op 19-07-2017 om 19:28 Op landgoed De Slotplaats in Bakkeveen Frl. Op een fietspad, vanmorgen heel vroeg, langs heideveld en bossen met loof- en naaldbomen. Groet Dick
jeanette Geplaatst op 19-07-2017 om 19:15 Waar, Dirk? In Nederland? en in wat voor biotoop, en wanneer?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Minke en Jeanette bedankt voor de tip en het meedenken. Groet Dick
Ik heb deze "zeer algemene vlinder" ook nog nooit gezien! Had wel een herinnering aan een foto ervan, maar de naam???????
En soms vind je met een doodsimpele google-opdracht (vlinder bruin rood) bij Afbeeldingen razendsnel wat je zoekt.........
Mooi beestje trouwens!
Groet, Minke.
Zie nu pas dat Minke al eerder de naam had gevonden terwijl ik nog aan het zoeken was....Knap!
Een wat exotisch aandoende vlinder met dat rode lijfje; komt zeer algemeen voor maar nog nooit hier langs zien komen of zelf waargenomen.
Gevonden....Kleine beer- Phragmatobia fuliginosa .
Mooi beestje Dirk; zelf nog nooit gezien.
Op landgoed De Slotplaats in Bakkeveen Frl. Op een fietspad, vanmorgen heel vroeg, langs heideveld en bossen met loof- en naaldbomen. Groet Dick
Kleine beer?
Groet, Minke.
Waar, Dirk? In Nederland? en in wat voor biotoop, en wanneer?