Iemand met meer kennis van dit onderwerp, zegt natuurlijk dat is een ....
Ik kan blijven zoeken in een boek, maar blijf twijfelen.
Naast fietspad in het gras op de Laan van Beek en Rooyen in Zeist.
Dank jullie wel, Jeanet
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Het commentaar van Joost zegt eigenlijk alles over wat er aan info bij een foto gegeven zou moeten worden. Gr. Dick
jeanet1
Een tweede foto op dezelfde plek
JoostBak
Nou, nee hoor. Ik denk dat ik over meer kennis beschik dan jij, maar paddenstoelen blijven een moeilijke materie. Een tip: aan (alleen) een foto als deze heb je bar weinig. Het gaat om de details.Hoe ziet de onderkant eruit? Heeft ie plaatsjes en hoe zijn deze aangehecht? Wat is de kleur van de plaatjes? Hoe ziet de steel eruit? Staan er meer exemplaren in de buurt met dezelfde kenmerken? Wat is het substraat (= waar groeit ie op). Welke bomen staan er in de buurt? Kortom: met een dergelijke foto in de hand een plaatjesboek doorworstelen is een ramp en leidt bijna nooit tot iets zinnigs.
Dit is - met een slag om de arm - een valse cantharel (oftewel valse dooierzwam of valse hanekam). Hoe kom ik daarop? De oranje gele hoed gecombineerd met de oranje steel.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Dit is - met een slag om de arm - een valse cantharel (oftewel valse dooierzwam of valse hanekam). Hoe kom ik daarop? De oranje gele hoed gecombineerd met de oranje steel.
gr lou