Bij werkzaamheden aan de dakgoot ontdekte ik uitwerpselen op de muur. Deze kwamen uit een holte in de overstek. Ik zou wel willen weten welk dier hier huist? De holte is klein, maar groot genoeg voor een muis , misschien vleermuis?
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Heeft vraagsteller nu eigenlijk de antwoorden gelezen en wil hij het echt weten? Merkwaardig dat er van die kant geen reactie komt.....
Jeroen Kloppenburg
Als je een foto maakt (liefst met liniaal ernaast) en een foto van de omgeving maakt kan ik een poging doen!
rijswijk
Ik zie ze hier al een paar jaar nauwelijks meer, maar gisteren zag ik bij de buren een Gierzwaluw tussen de pannen naast een dakkapelletje vliegen.
Groet, Minke.
jeanette
Zonder foto moeilijk iets over te zeggen; kun je dan beschrijven hoe die uitwerpselen er uitzien? Is de holte eventueel ook groot genoeg voor bijv. een huismus? Geluiden gehoord? iets in/uit zien vliegen? Zit het op of tegen een muur?
Als het zwarte korreltjes zijn, kun je hieronder lezen waarop je kunt letten om te zien of het van een muis of vleermuis is.
Vleermuiskeutels hebben de vorm en kleur van hagelslag, met een puntig ipv afgerond uiteinde. Vaak heeft vleermuismest halverwege een draaiing. Net als hagelslag wordt vleermuismest poeder als je het tussen je vingers stuk wrijft. De poederstukjes glimmen in de zon (dit zijn insektenschildjes = chitine). Droge vleermuismest stinkt niet.
Muizenkeutels lijken op vleermuiskeutels maar hebben nooit een draaiing en zijn veel stugger. Bij fijnwrijven zijn de stukjes niet glimmend. Droge muizenmest blijft stinken naar urine.
Ingrid4nature
Vleermuizen zoeken van mei tot augustus plaats voor kraamkolonie, deze vinden ze in holle bomen, in dakopeningen en zelfs in spouwmuren. Wij zijn ze ‘s avonds door piepkleine spouwopening naar binnen vliegen. Zeer nuttige diertjes, die alleen vlieg en mug kwaad doen. Niet schadelijk voor je huis, maak vliegopeningen aub niet dicht. Heb je ook foto van uitwerpselen, dan kun je misschien achterhalen of ‘t vleermuisjes zijn? Gr Ingrid
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Heeft vraagsteller nu eigenlijk de antwoorden gelezen en wil hij het echt weten? Merkwaardig dat er van die kant geen reactie komt.....
Groet, Minke.
Zonder foto moeilijk iets over te zeggen; kun je dan beschrijven hoe die uitwerpselen er uitzien? Is de holte eventueel ook groot genoeg voor bijv. een huismus? Geluiden gehoord? iets in/uit zien vliegen? Zit het op of tegen een muur?
Als het zwarte korreltjes zijn, kun je hieronder lezen waarop je kunt letten om te zien of het van een muis of vleermuis is.
Info Vleermuis.net:
Vleermuiskeutels hebben de vorm en kleur van hagelslag, met een puntig ipv afgerond uiteinde. Vaak heeft vleermuismest halverwege een draaiing. Net als hagelslag wordt vleermuismest poeder als je het tussen je vingers stuk wrijft. De poederstukjes glimmen in de zon (dit zijn insektenschildjes = chitine). Droge vleermuismest stinkt niet.
Muizenkeutels lijken op vleermuiskeutels maar hebben nooit een draaiing en zijn veel stugger. Bij fijnwrijven zijn de stukjes niet glimmend. Droge muizenmest blijft stinken naar urine.