Wie bewerkte deze grond?
In een rustig stuk bos van golfbaan Wouwse plantage (aan de rand net binnen liggen het terrein) liggen tientallen stukjes schoon geschraapte grond. Dat wil zeggen de laag met naalden is weggehaald met een grootte van ongeveer 60 cm lang en 25-30 cm breed. De aanwezigheid van zoveel kegels als op de foto is niet specifiek, maar het was de beste foto. Welk dier doet dit?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Terugkijkend naar deze eerder door mij gestelde vraag nog een reactie. Helemaal gelijk, een reebok die schraapt en zijn gewei veegt. Ik kon het fenomeen met een wildcamera vastleggen, hierbij nog een momentfoto. gr. Jan.
Het zou kunnen daat daar reebokken hun territorium afbakenen. Ze hebben geurkleiren tussen de hoeven waarmee ze aan kunnen geven dat daar hun territorium is. Het zou me niet verbazen dat er her en der ook boompjes zijn waar de schors af geschraapt lijkt te zijn, dat doen ze door met hun gewei langs zo'n boompje te vegen. Gr. Dick
Hallo Jan,
In Roozendaal is een Zoogdierenwerkgroep van de KNNV; zou het niet een idee zijn om die mensen eens te vragen om daar naar de sporen te komen kijken?
Die kennen waarschijnlijk de omgeving wel en kunnen je wellicht helpen.