Welke zangvogel is dit?
Vanmiddag rond 5 uur gezien.
Allereerst: er was geen geluid te horen. Maar qua vorm vind ik dat het hier om een zangvogeltje gaat - trekker? Moet haast wel.
Beschrijving:
Omvang van een koolmees, Kop of petje volledig zwart. Lijf volledig beige.
Snavel: spits en beige.
Actie van de vogel: alleen op zoek naar voer aan de onderkant van het blad van een oude vlierboom die helemaal onder de zwarte bladluis en witte spint zit.
Kleur pootjes: kon ik niet zo snel onderscheiden.
Ik heb naar fitis en tjiftjaf gekeken. Die zou ik inmiddels moeten kennen, maar het hele zwarte kopje/petje en de rest beige brengt mij weer op een wankel been.
Ik heb helaas geen foto van vanmiddag.
Wie helpt mij verder?
groet, Nathalie
Allereerst: er was geen geluid te horen. Maar qua vorm vind ik dat het hier om een zangvogeltje gaat - trekker? Moet haast wel.
Beschrijving:
Omvang van een koolmees, Kop of petje volledig zwart. Lijf volledig beige.
Snavel: spits en beige.
Actie van de vogel: alleen op zoek naar voer aan de onderkant van het blad van een oude vlierboom die helemaal onder de zwarte bladluis en witte spint zit.
Kleur pootjes: kon ik niet zo snel onderscheiden.
Ik heb naar fitis en tjiftjaf gekeken. Die zou ik inmiddels moeten kennen, maar het hele zwarte kopje/petje en de rest beige brengt mij weer op een wankel been.
Ik heb helaas geen foto van vanmiddag.
Wie helpt mij verder?
groet, Nathalie

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Altijd proberen er een foto van te maken, Nathalie, en goed op details letten, vorm en kleur snavel, poten, grootte etc.