Dank je, Tjerk...!Die net vervelde wants had ik ook nog nooit eerder gezien en dan bij toeval die twee bij elkaar....... Dat zijn hele mooie, blij makende kadootjes, dus nu maar weer snel het veld in om te zien wat er vandaag weer te ontdekken en te genieten valt.
vriendelijke groeten retour!
tjerknawijn
Wat een prachtige fotocombinatie, Jeanette! Om van te genieten.
Vriendelijke groet,
Tjerk
jeanette
Klopt; het kind ziet er heel anders uit dan de ouders. Dat is voor de nimf erg handig want zo vallen ze op de planten waarop ze zitten niet of nauwelijks op. Prachtig staaltje beveiliging van Moeder Natuur!
Gisteren kon ik toevallig deze foto's maken.....
En ook nog een nimf die net verveld was naar het volwassen kleed. Prachtig!
kluut2
Beiden hartelijk dank! Ik ben een beetje verbaasd, soms zie je tussen nimf en volw.kleed enige overeenkomst maar hier dus helemaal niet.
jeanette
Tjerk zit helemaal goed; inderdaad de nimf van een Pyjamaschildwants - Graphosoma italicum. Zo te zien op Wilde peen, waar ze - net als op de Gewone berenklauw- vaak te vinden zijn.
tjerknawijn
Ik denk, dat het een nimf is van de pyjamawants.
Maar wacht op een reactie van Jeanette, die weet veel meer van wantsen dan ik.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Dank je, Tjerk...!Die net vervelde wants had ik ook nog nooit eerder gezien en dan bij toeval die twee bij elkaar....... Dat zijn hele mooie, blij makende kadootjes, dus nu maar weer snel het veld in om te zien wat er vandaag weer te ontdekken en te genieten valt.
vriendelijke groeten retour!
Wat een prachtige fotocombinatie, Jeanette! Om van te genieten.
Vriendelijke groet,
Tjerk
Klopt; het kind ziet er heel anders uit dan de ouders. Dat is voor de nimf erg handig want zo vallen ze op de planten waarop ze zitten niet of nauwelijks op. Prachtig staaltje beveiliging van Moeder Natuur!
Gisteren kon ik toevallig deze foto's maken.....
En ook nog een nimf die net verveld was naar het volwassen kleed. Prachtig!
Beiden hartelijk dank! Ik ben een beetje verbaasd, soms zie je tussen nimf en volw.kleed enige overeenkomst maar hier dus helemaal niet.
Tjerk zit helemaal goed; inderdaad de nimf van een Pyjamaschildwants - Graphosoma italicum. Zo te zien op Wilde peen, waar ze - net als op de Gewone berenklauw- vaak te vinden zijn.
Ik denk, dat het een nimf is van de pyjamawants.
Maar wacht op een reactie van Jeanette, die weet veel meer van wantsen dan ik.
Tjerk