Welke soort ?
Ik kom er niet uit en mijn vraag is met welke soort waterjuffer ik hier heb te maken.
Zag dit exemplaar in de Costerus tuin- Hilversum landen op een tak.Veel soorten bloemen en planten en een kleine vijver in deze tuin.
Verder enkele vlinders en wat bijen/hommels maar weinig tot geen andere insecten op 1 vuurkever na.
Mvr. groeten, Helga

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Dankjewel Helga!! Goede insectenplant!
Toevallig zie ik deze juffer hier ook regelmatig en volg ze- ook de Noordse- al jaren. Leuke soort trouwens. Ken je deze site, Helga?
En je weet: als je er niet uitkomt gewoon hier je vraag stellen. Het kost anders zoveel tijd om er achter tkomen, en het is altijd veel beter om een goede naam op een beest te plakken. Er ciculeren al veel te veel verkeerde namen op internet die dan weer gebruikt worden en de verkeerde namen steeds vaker worden aangehaald,;jammer en onnodig.
Ja, nu super mooi weer en ik geniet ook volop van alles wat zich hier laat zien, volgen en fotograferen.! groeten terug!
Oh, logisch dat ik deze juffer niet kon vinden !
Ik denk dat ik het niet meer leer, Jeanette ;-(
Onthoud het niet meer.
Gelukkig hebben we jou en kon ik rustig gaan slapen omdat jij me zo snel
in de goede richting hebt geleid met de link naar de Bruine winterjuffer, waarvoor
mijn dank.!
Kon geen beter gedetailleerde foto maken tussen alle leuke planten die daar
staan. Moest op het (rechte) pad blijven hè.
Wat een prachtig weekend was het.
Stuur je een mooie blauwe dropplantfoto.
Fijne week en hgr. van Helga
Deze valt ook niet onder de waterjuffers Helga,..
Dit is een vrouw van een winterjuffer; helaas is het borststtuk niet van de zijkant te zien, maar het lijkt me een bruine winterjuffer (Sympecma fusca).