Welke paddenstoel kan dit zijn? Het is een vrij fors uitgevallen ding, naar schatting zo'n 15 cm lang en de doorsnee van de hoed is plm. 6 cm. Voor- en achterkant zijn nogal verschillend. Zie dus ook de 2e foto. Vindplaats is Zuid Limburg.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Geen parasolzwam lijkt mij, daarvan staan de donkere schubjes op de hoed naar het midden van de hoed steeds dichter opeen, waardoor er een duidelijk bruin centrum ontstaat. Ik denk eerder aan een misvormd jong exemplaar van de reuzenchampignon, die heeft zeker in het beginstadium ook zo'n pokdalige steel, en het formaat (nu al 15 cm hoog), en de rozetinten in de hoed geven ook die richting aan. Onderkant van de hoed geeft inderdaad onmiddellijk uitsluitsel: rozeachtige plaatjes: champignon.
ivn-er
Mijn gedachten gaan naar een wat misvormde grote parasolzwam. Heb je geen foto of gegevens van de onderkant? Die info is veel van uitsluitend belang. Gr. Dick
JoostBak
hmm, zonder onderkant van de hoed (kleur een aanhechting plaatjes) én de locatie én het substraat wordt het altijd gokken. Een gok dus maar: één van de champignons.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)