waren het er mee eens dat het de larve van een Kortschildglimworm is .
dank je wel voor jou informatie.
vriendelijke groet, Henny
jeanette
Ja, dat zal hem wel zijn, Henny. In Gelderland worden ze vaker gezien, maar het is wellicht toch goed om hem even in te voeren op waarneming.nl.
Je tuin zo natuurlijk mogelijk beheren levert inderdaad veel verrassingen op , Inmiddels heb je al een goed oog gekregen voor dat kleine spul en maak je prachtige macro foto's!
Spannend om te zien of je mei/juni de imago's kunt vinden!
bruinekikker
Dank je wel Jeanette!
lijkt precies...!
mijn tuin is in Wijchen! Woon hemelsbreed ongeveer een kilometer van de Maas.
ik heb een tuin die een beetje tussen wild en netjes in is. Ik ruim in de winter dan ook nauwelijks. Ook heb ik een moerasje in de tuin. Daardoor ook veel verschillende beestjes. Ook heb ik veel verschillende soorten stenen. Ook lavastenen.
ik fotografeer de laatste jaren veel kleine bodembeestjes. O.a veel springstaartjes. Al zoekende kom ik ook andere diertjes tegen.
deze larve heb ik vorig jaar ook al gezien. Had toen iets minder duidelijke foto’s.
ik zal nu ook goed op letten of ik een kortschildglimworm ga zien.
jeanette
Vergat nog even de info er bij te plaatsen. De grootte klopt wel.
jeanette
Ha Henny,
Waar ligt jouw tuin?
De larve lijkt sterk op die van een Kortschildglimworm - Phosphaenus hemipterus.
bruinekikker
Hier nog een foto maar dan meer van het achterste deel van deze larve
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Goed zo Henny; kon ook eigenlijk niet missen.
Bedankt voor het terugmelden!
Jeanet, ik heb de larve op Waarneming geplaatst!
waren het er mee eens dat het de larve van een Kortschildglimworm is .
dank je wel voor jou informatie.
vriendelijke groet, Henny
Ja, dat zal hem wel zijn, Henny. In Gelderland worden ze vaker gezien, maar het is wellicht toch goed om hem even in te voeren op waarneming.nl.
Je tuin zo natuurlijk mogelijk beheren levert inderdaad veel verrassingen op , Inmiddels heb je al een goed oog gekregen voor dat kleine spul en maak je prachtige macro foto's!
Spannend om te zien of je mei/juni de imago's kunt vinden!
Dank je wel Jeanette!
lijkt precies...!
mijn tuin is in Wijchen! Woon hemelsbreed ongeveer een kilometer van de Maas.
ik heb een tuin die een beetje tussen wild en netjes in is. Ik ruim in de winter dan ook nauwelijks. Ook heb ik een moerasje in de tuin. Daardoor ook veel verschillende beestjes. Ook heb ik veel verschillende soorten stenen. Ook lavastenen.
ik fotografeer de laatste jaren veel kleine bodembeestjes. O.a veel springstaartjes. Al zoekende kom ik ook andere diertjes tegen.
deze larve heb ik vorig jaar ook al gezien. Had toen iets minder duidelijke foto’s.
ik zal nu ook goed op letten of ik een kortschildglimworm ga zien.
Vergat nog even de info er bij te plaatsen. De grootte klopt wel.
Ha Henny,
Waar ligt jouw tuin?
De larve lijkt sterk op die van een Kortschildglimworm - Phosphaenus hemipterus.
Hier nog een foto maar dan meer van het achterste deel van deze larve