Ik plaats nog een tweede foto van de bloesem, staat op de hoek van onze straat in Zeist, er staat er maar een, is erg hoog en heeft nu witte bloesem, ik zie hem al jaren, maar door de bloesem vraag ik me nu af welke boom het is.
dank voor het meedenken, Jeanet
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Ik blijf geloven in een peer, de prunus van Jeanet heeft volgens mij geen zilvergrijs behaarde knoppen en dat heeft de peer wel. Er zijn in Ede peren als laanbomen aangeplant die, voor zover ik weet, nog nooit vruchten hebben gegeven.
De boom staat in een woonwijk, ik heb er nog nooit vruchten aan gezien, zie de boom al jaren, maar nog nooit zo bewust in het voorjaar de bloesem gezien.
ik blijf hem nu volgen, wordt vervolgd! Dank, Jeanet
Afwachten dan dus Jeanet wat voor vruchten er aankomen. Hou ons van het vervolg op de hoogte!
Dit is geen Prunus maar een peer, een Pyrus. Aan de grote booom is het niet erg goed te zien maar aan de 2e foto is het voor mij zo duidelijkals wat. Zowel kers als peer zijn wel lid van de rozenfamilie. Gr. Dick
Zal een van de vele (gekweekte?) Prunus soorten zijn, Jeanet.
Vanwege het roze hartje en de groeivorm misschien de Chinese kers - Prunus umineko?
Deze foto is maandag genomen,mtoen hadden we nog een blauwe lucht!