Welk roofdier....
Vandaag wezen struinen in Keent, zag op afstand een vreemd hopje liggen en dichtbij gekomen zag ik dat een das was. Geen verkeersongeluk, maar het achterlichaam weg gevreten (zie foto 2), Ik ken maar twee roofdieren in hier (vos en buizerd, nog kleinere roofdieren niet meegerekend), echter bij een vos zou ik niet verwachten dat het ruggengraat heel blijft, lees echter dat de das geen natuurlijke vijanden heeft, wat zou dus hier gebeurt kunnen zijn. Gr. Jan
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Hopelijk krijg je nog wat meer info maar het blijft een zielig gezicht.
Kennissen in Limburg hebben een stuk bos met dassenburcht en zien daar ook vreemde dingen gebeuren maar zoiets als hier is afgebeeld
heb ik ze nooit over gehoord.
Hgr. Helga
Ik heb eerder zo'n beeld gezien van een das met alleen een schedel en de gehele ruggengraat wat eraan vast zat intact versleept door vossen.
Dassen hebben een stevige sterke rugengraat wat in dit geval blijkt.
Dat was ook bij de rivieren en ver van de wegen af. Vossen kunnen zo'n das kilometers verderop slepen naar hun plek.
Het blijft een raar gezicht alleen de kop met de ruggenstreng.
Ook zolang er vlees aan dit kadaver zit hebben vossen geen interesse in de botten.
Het best is om dit kadaver door te geven aan Waarneming.nl of telmee.nl. Als er meerdere gevonden worden is er mogelijk een link en kunnen ze misschien achterhalen wat er gebeurd is.
Een beest kan natuurlijk ook gewoon ziek worden/oud zijn waardoor het overlijdt, of ( per ongeluk......mag ik hopen) bejaagd zijn geweest, vergiftigd. Er lopen hele vreemde wezens rond die in staat zijn tot dit soort praktijken.
Zelf verbaas ik me er altijd weer over met wat voor snelheid kadavers door allerlei beestjes en organismen worden afgebroken en omgezet.