Watergentiaan?
In stilstaand water in de Alblasserwaard trof ik een veld met deze bloemen/waterplanten aan. de bladeren zijn zo'n 6 cm, de bloemen iets kleiner in doorsnede. Ik heb met de telelens gefotografeerd omdat ik er niet goed bij kon komen. Zelf denk ik aan watergentiaan, maar de donkere vlekken aan de randen van de bladeren horen daar volgens mij weer niet bij.

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (13)
Ik heb/had niet de indruk dat er een andere plant tussendoor woekerde. Het geheel was bezaaid met deze gele bloemen en ik zag ook geen enkel egaal groen blad. Raadsel dus.
groet,
Roel
Groet, Minke.
Wat merkwaardig!!!
Als ik naar de bloemen kijk zou ik inderdaad zeggen " Watergentiaan" Maar inderdaad, dat blad met die donkere randen??? Kan nergens op internet hier iets over vinden. Alleen maar foto's van effen groen drijfbladeren.
Ook gezocht bij afwijkend blad/aangetast blad, maar niets gevonden. Het patroon van die donkere randen lijkt ook zo a-typisch voor een ziekte. En elk blad is ongeveer gelijk afwijkend van de groene bladeren zoals ik die van de Watergentiaan ken. Ik heb geen flauw idee!
Ik hoop dat iemand er wel een verklaring voor heeft....?
Groet, Minke.