Vandaag in onze tuin in Frankrijk kwam ik deze soort wesp tegen.
Het zokn er een stuk of 20 en ongeveer 1,5 cm groot. Ze eten de nectar van de bloemen van de klimop.
Zijn ze gevaarlijk en agressief?
Hoe luid de naam van dit insect?
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Dank voor je reactie en link.
Het is inderdaad een Aziatische hoornaar.
jeanette
En zie nu ook dat mijn link niet is geplaatst. Bij deze nog een keer proberen.
jeanette
O...zie nu pas je eigen reactie...en we blijken op zelfde insect uit te komen; grappig.
jeanette
Dat is wel moeilijk als er zo weinig details van de wesp te zien zijn. Kun je proberen betere foto's te maken waar het hele insect op staat, de antennes en poten goed te zien zijn, het borststuk en vooral ook de zij- en voorkant van de kop? Je kunt hier verschillende foto's plaatsen via ''reageer''...
Alleen afgaande op het weinige wat er van te zien is kan ik hooguit gokken; kijk maar even op de link naar de afbeelding van de Vespa velutina - Frelon asiatique (Aziatische hoornaar).
ManofMorbihan
Heb zelf ook een beetje onderzoek gedaan.
Waarschijnlijk een Aziatische hoornaar.
https://www.ecopedia.be/dieren/aziatische-hoornaar
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Het is inderdaad een Aziatische hoornaar.
En zie nu ook dat mijn link niet is geplaatst. Bij deze nog een keer proberen.
O...zie nu pas je eigen reactie...en we blijken op zelfde insect uit te komen; grappig.
Dat is wel moeilijk als er zo weinig details van de wesp te zien zijn. Kun je proberen betere foto's te maken waar het hele insect op staat, de antennes en poten goed te zien zijn, het borststuk en vooral ook de zij- en voorkant van de kop? Je kunt hier verschillende foto's plaatsen via ''reageer''...
Alleen afgaande op het weinige wat er van te zien is kan ik hooguit gokken; kijk maar even op de link naar de afbeelding van de Vespa velutina - Frelon asiatique (Aziatische hoornaar).
Waarschijnlijk een Aziatische hoornaar.
https://www.ecopedia.be/dieren/aziatische-hoornaar