In Ouddorp (Goeree Overflakkee) kruipen vreemde naaktslakken door de tuin, met uitstulpels aan de achterkant. Bij de een lijkt het wel een teek, bij de ander een ontkiemend plantje, bij de derde een soort zwarte schimmel. Is dit een ziekte/parasiet?
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Ik dat toen eerst dat het misschien uitwerpselen waren van de naaktslak, maar die blijken uit het gat bij z'n hoofd te komen.
Mars4i
Zoals HannyR en Bridget71 al aangeven. Ik denk dat een deel van hun slijmspoor aan hun staart blijft hangen. In de duinen zie ik zand en grassprietjes in de prop op hun staart
HannyR
Ik denk dat er niets mis is met deze beestjes. Eigenlijk kleeft er altijd wel iets aan hun staartpuntje, soms héél veel!
JandenDekker
Nog nooit gezien. het lijkt wel een verwonding.??
bridget71
Heb je geprobeerd het er af te krijgen? Want meestal is t n soort meegesleepte / aangeplakte rommel die je schoon kunt maken.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Ik heb dit ook wel eens gezien, zie foto op de Vroege Vogels site:
https://vroegevogels.bnnvara.nl/community/fotos/vissen-en-weekdieren/naaktslak/373589
Ik dat toen eerst dat het misschien uitwerpselen waren van de naaktslak, maar die blijken uit het gat bij z'n hoofd te komen.
Zoals HannyR en Bridget71 al aangeven. Ik denk dat een deel van hun slijmspoor aan hun staart blijft hangen. In de duinen zie ik zand en grassprietjes in de prop op hun staart
Ik denk dat er niets mis is met deze beestjes. Eigenlijk kleeft er altijd wel iets aan hun staartpuntje, soms héél veel!
Nog nooit gezien. het lijkt wel een verwonding.??
Heb je geprobeerd het er af te krijgen? Want meestal is t n soort meegesleepte / aangeplakte rommel die je schoon kunt maken.