Van alle paddenstoelen,maar zeker van dit soort op hout groeiende soorten is het echt oodzakelijk de onderkant te fotograferen of te beschrijven. Het lijken mij elfenbankjes (wit van onder: heel kleine gaatjes), maar mijn ervaring is dat waaierkorstzwammen er ook ongeveer zo uit kunnen zien aan de bovenkant, althans als ze niet groter zijn dat een cm of 6. Waaierkorstzwammen zien er aan de onderkant heel anders uit: geel-beige en zonder gaatjes.
De foto is niet heel scherp, dus ik kan verder weinig details onderscheiden. Ik zie wat algengroei, en dat zie je bij gewone elfenbankjes wat minder dan bij ander soorten houtzwammen, zoals ruig elfenbankje (onderkant wit: grove gaatjes) en vals elfenbankje (plaatjes aan de onderkant). Kortom: onderkant geeft onmiddellijk uitsluitsel!
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
De foto is niet heel scherp, dus ik kan verder weinig details onderscheiden. Ik zie wat algengroei, en dat zie je bij gewone elfenbankjes wat minder dan bij ander soorten houtzwammen, zoals ruig elfenbankje (onderkant wit: grove gaatjes) en vals elfenbankje (plaatjes aan de onderkant). Kortom: onderkant geeft onmiddellijk uitsluitsel!