Wapenvlieg? marouw Geplaatst op 14-04-2018 om 17:40 Deel op Facebook Deel op Twitter Vanmiddag in Wervershoof deze vlieg gezien. Is dit een wapenvlieg? Zo ja, welke?vriendelijk dank.
Henri van Dodeweerd Geplaatst op 17-04-2018 om 19:59 Ik ga mee met Arp. Het is in ieder geval geen slijkvlieg.Groet,Henri
jeanette Geplaatst op 14-04-2018 om 20:25 Zou ook nog kunnen, maar met deze foto allemaal niet goed te zien.
pudding4brains Geplaatst op 14-04-2018 om 19:39 Hallo samen,'tis een Bladwesp, maar ik ga me niet aan een soortbepaling wagen ...Groets, Arp
marouw Geplaatst op 14-04-2018 om 18:22 Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Dat stuifmeel bracht mij van de wijs. Nooit aan gedacht. Het is idd vochtig. Wij wonen aan het water.
jeanette Geplaatst op 14-04-2018 om 17:51 Heb je nog een foto waarop de vleugeltekening beter te zien is, Marion(?)? Kun je die dan even eventueel even uitsnijden op de foto...?Was het een vochtig biotoop?Mijn eerste ingeving is een Elzen( of Slijk-)vlieg- (Sialis lutaria) met stuifmeel op kop en halsschild....
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Ik ga mee met Arp. Het is in ieder geval geen slijkvlieg.
Groet,
Henri
Zou ook nog kunnen, maar met deze foto allemaal niet goed te zien.
Hallo samen,
'tis een Bladwesp, maar ik ga me niet aan een soortbepaling wagen ...
Groets, Arp
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Dat stuifmeel bracht mij van de wijs. Nooit aan gedacht. Het is idd vochtig. Wij wonen aan het water.
Heb je nog een foto waarop de vleugeltekening beter te zien is, Marion(?)? Kun je die dan even eventueel even uitsnijden op de foto...?
Was het een vochtig biotoop?
Mijn eerste ingeving is een Elzen( of Slijk-)vlieg- (Sialis lutaria) met stuifmeel op kop en halsschild....