wants kluut2 Geplaatst op 07-03-2019 om 16:07 Deel op Facebook Deel op Twitter Kan iemand mij vertellen, ondanks dat het geen scherpe foto is, welke wants dit is. De foto is in oktober op de Veluwe gemaakt?Alvast mijn dank.
pudding4brains Geplaatst op 07-03-2019 om 22:42 Met die nieuwe foto's erbij zou ik het inderdaad maar op pinicola houdenGroetsjens, Arp
jeanette Geplaatst op 07-03-2019 om 22:11 Bedankt Wilma, die laten inderdaad beter de antennes zien en zal het wel de Dennenschildwants zijn.Maar lastig om de Jeneverbesschildwants helemaal uit te sluiten vooral zo in nog halve winterkleur.
kluut2 Geplaatst op 07-03-2019 om 21:18 Hallo Jeannette,Hartelijk dank voor je reactie. Misschien heb ik nog 2 plaatjes waar je iets aan hebt met betrekking tot de determinatie.vr. groet wilma
pudding4brains Geplaatst op 07-03-2019 om 21:13 Dit is helemaal geen wants (meer) maar een wandelende broedkamer van een sluipvlieg ;o)Groetjes, Arp
jeanette Geplaatst op 07-03-2019 om 18:13 Oei...het is wel erg jammer dat de antennes er net niet goed opstaan die het verschil kunnen maken tussen twee soorten die in aanmerking komen.Vermoedelijk is het een Dennenschildwants - Chlorochroa pinicola.Eventueel de meer zeldzame jeneverbesschildwants (Chlorochroa juniperina), waarvan de antennes er anders uitzien, maar denk dat het de eerst genoemde soort is.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (8)
Hartelijk dank voor de reacties!
Met die nieuwe foto's erbij zou ik het inderdaad maar op pinicola houden
Groetsjens, Arp
Bedankt Wilma, die laten inderdaad beter de antennes zien en zal het wel de Dennenschildwants zijn.
Maar lastig om de Jeneverbesschildwants helemaal uit te sluiten vooral zo in nog halve winterkleur.
Dit is het 2de plaatje
Dit is het 2de plaatje
Hallo Jeannette,
Hartelijk dank voor je reactie. Misschien heb ik nog 2 plaatjes waar je iets aan hebt met betrekking tot de determinatie.
vr. groet wilma
Dit is helemaal geen wants (meer) maar een wandelende broedkamer van een sluipvlieg ;o)
Groetjes, Arp
Oei...het is wel erg jammer dat de antennes er net niet goed opstaan die het verschil kunnen maken tussen twee soorten die in aanmerking komen.
Vermoedelijk is het een Dennenschildwants - Chlorochroa pinicola.
Eventueel de meer zeldzame jeneverbesschildwants (Chlorochroa juniperina), waarvan de antennes er anders uitzien, maar denk dat het de eerst genoemde soort is.