Ik ben tijdens het wandelen nu al een paar keer de zelfde soort uitwerpselen tegengekomen. Ze zitten vol met (resten van) bessen. Mijn vraag is nu; Van welk dier zijn dit de uitwerpselen?
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Deze week soortgelijke uitwerpselen gezien op plekken waar zeker geen marters voorkomen maar wel vossen, ik houd het dus op uitwerpselen van een vos. Gr.Dick
babohj
Ik vind ze ook en zijn vlg. de boswachter van een Boommarter.
Steenmarter lijkt er ws op maar die wonen niet in mijn bos ;)
Gr.Helga
nachtvlinder
van een zoogdier in ieder geval, welke is lastig te zeggen.
Vossen hebben bij ander voedsel vaak een draaiing in de drol, maar dat is na bessen eten niet te zien, al kan het wel vossen uitwerpselen zijn.
boom/steen marters, maar ook dassen maken in het najaar ook dit soort uitwerpselen.
zolang de dader niet te zien is blijft het gokken, ik gok alsnog op vos.
joson45
Het kan niet van een vogel zijn Jeanette. De doorsnee van het uitwerpsel was een cm of 6
rijswijk
Vandaag ook wat gegoocheld op "uitwerpselen met bessen" etc. En kwam ook uit op foto's van uitwerpselen van steenmarter, vergelijkbaar met die op de foto. Maar ben een absolute leek op dit gebied, dus durfde er geen uitspraak over te doen.
Maar vind het nu, door de eigen ervaringen van DoubleA, heel aannemelijk!
Groet, Minke.
DoubleA
vind dit soort poep regelmatig bij ons in de tuin of op oprit... en dat is van steenmarter.
jeanette
Of van merels, lijsters of egels.....kan de grootte niet goed inschatten.
ivn-er
ik denk dat je hier te maken hebt met uitwerpselen van een vos. Een das deponeert de uitwerpselen niet zo open en bloot. Gr. Dick
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (8)
Steenmarter lijkt er ws op maar die wonen niet in mijn bos ;)
Gr.Helga
Vossen hebben bij ander voedsel vaak een draaiing in de drol, maar dat is na bessen eten niet te zien, al kan het wel vossen uitwerpselen zijn.
boom/steen marters, maar ook dassen maken in het najaar ook dit soort uitwerpselen.
zolang de dader niet te zien is blijft het gokken, ik gok alsnog op vos.
Maar vind het nu, door de eigen ervaringen van DoubleA, heel aannemelijk!
Groet, Minke.