Voederkooi
Rond het huis zitten mezen en vinken die ik wil voederen NIET de kauwen , eksters e.d. . Wil een voederkooi tegen de garage maken 200cm breed x 40cm diep . Over de breedte een sleuf van 200cm x .....cm hoog enkel voor mezen en vinken .
Zal dit het juiste resultaat hebben en hoe hoog moet de sleuf dan zijn ?
Benieuwd naar de reacties.
Vriendelijke groet,
Kees Fles
Oegstgeest

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (1)
Misschien een idee om even bij Beschermkooien te kijken om ideeen op te doen?
Lijkt me dat je een 2 mtr. brede voederkooi moeilijk schoon kan houden, Kees. En als er teveel voer ligt kan het gaan schimmelen. eigenlijk oet je zorgen dat het voer dat je dagelijks neerlegt eind middag /begin avond op is en de volgende dag weer aanvult. Dan lok je ook geen muizen en ratten naar de tuin.
Je zou goed met geplastificeerd gaas om bepaalde voederelementen iets kunnen maken. Zelf heb ik wel oude vogelkooien gebruikt waarin ik een voedersilo en/of ander voer hing, deurtjes open zodat de kleinere vogels er makkelijk in en uit vlogen. Of aan de onderkant open laten. Ze vinden heel snel uit hoe het werkt.
En als er wat zaad onder valt, wordt dat wel weer door andere vogels gegeten.
Overigens zou ik zelf kauwen en eksters mee laten eten want het zijn prachtige vogels die ook hun kostje bij elkaar moeten zien te scharrelen. Maar goed, niet iedereen kan ze waarderen en gunt het voer meer aan de kleinere tuinvogels.
Succes ermee!